A visszalépést előrelépésnek beállítani sosem könnyű feladata a PR-részlegeknek. A Yahoo most bejelentett változásánál sem sikerült túl meggyőzőre a magyarázat arról, miért is lesz jó a felhasználóknak, ha több szolgáltatásnál már nem tudnak a Facebookon vagy a Google rendszerében lévő adataikkal belépni.
Mindent az ügyfélért(-től)!
A hivatalos vállalati kommunikáció szerint azért van szükség erre a módosításra, hogy az ügyfeleket még teljesebb módon tudják ezentúl kiszolgálni. Ez magyarra fordítva annyit tesz, hogy az elmúlt 4-5 évben sokat betegeskedő, de főleg az USA-ban még mindig nagyon komoly tényezőnek számító Yahoo szeretne minél több információt kapni – és házon belül felhasználni – a szolgáltatásait igénybe vevőkről. Utóbbi nyilvánvalóan arra is jó, hogy a cég hirdetőpartnerei számára vonzóbb reklámköltési lehetőségeket tudjon biztosítani.
A Google és a Facebook kizárása fokozatosan történik majd, és az elmondottak alapján első körben például az Észak-Amerikában nagyon népszerű Fantasy Sports oldalán lesz kötelező Yahoo-regisztrációt használni. Magyarországon azonban valószínűleg sokkal többeket érint az, hogy a Flickr képtároló, képmegosztó szolgáltatásnál is hasonlóan fognak eljárni. A Yahoo portfóliójába már közel egy évtizede bekerült Flickr legutóbb akkor került rivaldafénybe, amikor egy nagygenerállal felérő fejlesztési hullám részeként minden felhasználónak 1 terabájt ingyen tárhelyet biztosítottak.
Utóvédharc vagy ellentámadás?
Az utóbbi bő fél évtizedben számos első számú vezetőt "leamortizáló" Yahoo irányítását 2012-ben vette át Marissa Mayer, aki azóta több fronton is megpróbált életet lehelni abba a cégbe, amelyről 2011 végén szinte mindenki azt hitte, hamarosan bekebelezi valamelyik versenytársa. A Yahoo azonban akvizíciós célpont helyett nagy étvágyú felvásárlóvá vált: néhány tízmillió dollárostól egészen milliárdos üzletig terjedt a skála. Mindeközben a régi, alapvető szolgáltatások közül is több (Yahoo Mail, Finance) kapott némi ráncfelvarrást, bár ezek finoman szólva sem mindig arattak osztatlan sikert a felhasználóknál, sőt a levelező átalakulását egy bosszantó, hetekig elhúzódó technikai hiba is tetézte. Ráadásul adatbiztonság szempontjából sem az eminensek között lehet említeni a céget, ami nyilván nem jön jól a most bejelentett egységesítésnél.
A Yahoo utóbbi néhány évének története tehát egyaránt tartalmaz biztató és negatív kicsengésű elemeket, de a cégvezetés teljesítményéről annyi pozitívumot mindenképpen el lehet mondani, hogy nem váltak felvásárlási áldozattá. Sőt ha csak a tőzsdei árfolyamokat nézzük, kifejezetten jónak tűnik a trend: a 2012 elején 15 dollár környékén topogó részvények jelenleg 40 dollárt érnek.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak